12 grešaka koje treba izbjegavati
prilikom prodaje nekretnine

Osim ako nemate licencu za prodaju nekretnine, agent za nekretnine je ključ uspješne  i manje stresne  prodaje kuće.

Ako želite prodati svoju nekretninu brzo i po pravoj cijeni, izbjegavajte ove zamke.

Možda ste jedan od vlasnika/ca nekretnina koji razmišljaju o njenoj prodaji i ostvarivanju svoje dobiti. Prodaja kuće, stana ili zgrade može biti teža ako zanemarite isprobane i provjerne prakse koja je pomagala real estate agentima u njihovom dugogodišnjem iskustvu.

Ovo je 12 grešaka pri prodaji nekretnine koje treba izbjegavati:

1. Raditi sam

Voditi sam prodaju kuće, osim ako ste licencirani real estate agent, čini vam se možda fantastičnom idejom za izbjegavanje troškova provizije. Realnost je, zapravo, drugačija. Takvom taktikom jeste izbjegli plaćanje provizije, ali ste ostali zakinuti za znanje o tržištu, kontakte i pomoć agenata za nekretine. Prodaja nekretnine može biti izuzeteno komplikovana i skupa – to je nešta što vlasnici shvate tek kada na taj put krenu sami.

Nekretnine od strane vlasnika obično se prodaju po veoma niskoj ili previsokoj cijeni, često neviđena od publike koja bi vjerovatno bila zainteresirana za predmetnu nekretninu. Ako želite prodati svoj dom za njegovu pravu i prihvatljivu tržišnu vrijednost, veća je vjerovatnoća da će vas profesionalni uvid tamo odvesti.

Licencirani agent je ključ uspješne i manje stresne prodaje nekretnine.

2. Čekanje pravo vrijeme za prodaja

Čekati pravo godišnje doba da bi prodali nekretninu, nije baš najbolja odluka u vašem intresu. Iskustva postojećih agencija su pokazale da je sve što se stavilo na prodaju u bilo koje doba godine se i prodalo.

Ali postoji samo mjeseci kada su ljudi pod manjim opterećenjima (od praznika, godišnjih odmora i sl) i tada je proj potencijalni kupaca samo uvećan.

3. Previsoka cijena

Želite prodati svoju nekretninu po najvećoj cijeni, ali budite realni u pogledu njene tržišne vrijednosti i kako će je potencijalni kupci doživjeti. Ako ste precijenili svoj dom, velike su šanse da ćete smanjiti njegovu vrijednost, ali period kada se vaša nekretnina mogla prodati vrlo brzo je prošla  jer je kod potencijalnih klijenata ostavila dojam nepovjerenja.

Iz tog razloga je važno da agent bude iskren prema vama o tome kolika je tržišna vrijednost nekretnine, na osnovu nedavnih prodaja sličnih kuća i stanova u tom području.

4. Prodaje se kako jeste

Prvi dojam kupca je vrlo bitan ako on planira da nastavi svoj svakodnevni život u njemu. Kupci, naročito kuća, očekuju uslove spremne za useljavanje i onaj gut feeling da sebe zamišljaju u njemu kao toplom domu. To značu da će biti  stare uređaje zamijeniti novijim, obojiti zidove neutralnim bojama kao što su siva ili kašmir, ukloniti stare tepihe i slično. Jer prodaja kuće onakva kakva jeste, ponekad neće donijeti najvišu moguću prodajnu cijenu.

5. Čuvanje nereda

Predstavljanje svakog dijela kuće ili stana u najboljem svijetlu znači da ćete vašu nekretninu morati očistiti na više načina. Riješite se predmeta koji vam više nisu potrebni, kako prostor ne bi izgledao prenatpan kao ni kičav kada je u pitanju dekor (previše ličnih detalja).

Držite se pravila „LESS IS MORE“ (manje je više).

Samo zato što vidite bilo kakvu praznu površinu ne znači da morate imati nešto tamo. Dajte očima trenutak da se odmore.“, napisala je Jessica Harris, dizajnerica interijera.

6. Ne depersonaliziranje

Naveli smo da je uklanjanje vlastitih dekoracija (poput fotografija, vama dragih predmeta i sl) dio čišćenja. Cilj je da potencijani kupci zamišljaju vašu nekretninu kao svoj novi dom, a ne vaš.

To isto važi i za vaš lični ukus dizajna. Jarke boje i moderan namještaj mogu izgledati nevjerovatno u vašem domu, ali kupci neće moći da pogledaju ništa pored njih  i neće na pravi način razmotriti prostor.

7. Preskakanje velikih popravki

Uklanjanje starih tepiha i farbanje zidova su relativno lahki zadaci, ali ćete željeti riješiti i veće probleme. Popraviti oštećen krov, zamijeniti cijev koje su dotrajale su samo neke od većih problema s kojim se potencijalni kupci ne žele susretati kada nalaze novi dom.

8. Štednja na profesionalnim fotografijama

Fotografija govori više od hiljadu riječi. To je prvi kontakt potencijalnih kupaca sa vašom nekretninom, zato nemojte doputiti sebi da vas potencijalni kupci prekriže sa svoje liste prije nego što vas posjete.

Većina agencija za nekretnine uključuje profesionalne fotografije u svoju uslugu prema vama.

Čak i ako ne možete dobiti profesionalca, pobrinite se da fotografije koje postavite budu realna i kvalitetna predstava vaše nekretnine, i naravno obratite pažnju na dobro osvjeteljenje.

9. Skrivanje problema

Ako postoje problemi s nekretninom koje ne možete priuštiti da popravite prije nego što je stavite na tržište, morate biti iskreni prema njima – čak i ako nisu vidljivi golim okom. Prodavci su dužni da zabeleže nedavne popravke, probleme i ažuriranja u podacima prodavca.

10. Biti nedostupan

Kada je vaša kuća na tržištu, pokazivanje kuće bi trebalo da bude vaš prioritet. To znači da ako dobijete poziv da kupac želi da obiđe kuću, morate biti u mogućnosti da brzo napustite kuću i ostavite je u besprijekornom stanju.

Čak i tokom praznika, zainteresovani kupac je vjerovatno ozbiljan u vezi sa ponudom i ne bi trebalo da odbijete izlazak.

11. Nespremnost na pregovore

Ako ste dobili ponudu za svoju kuću koja nije baš onakva kakva ste se nadali da će biti, očekujte da ćete pregovarati. Iako ćete prirodno osjećati da je vaša tražena cijena više nego poštena, jedini način da dođete do uspješnog posla je da uvjerite kupaca da i on ima osjećaj koristi.

Ako ne želite da razmatrate prodajnu cijenu, razmislite o ponudi da pokrijete neke od kupčevih  troškova zatvaranja ili useljavanja.

12. Dopustite da vaše emocije prevladaju nad vama

Pustite da vaše emocije iznjedre najbolje od vas.

Prirodno je da imate neku emocionalnu privrženost svojoj kući nakon što ste godinama živjeli u njoj i slavili prekretnice, praznike i dostignuća sa svojom porodicom i prijateljima. Ali na prodaju kuće morate gledati kao na posao.

Niska ponuda nije lična uvreda, već početak o kojem se može pregovarati ili odbiti. Planovi renoviranja dijela vaše kuće nisu uvreda za vaš ukus, već razlika u preferencijama.

Što više možete pristupiti prodaji svoje kuće kao poslovnom dogovoru, to će vam biti bolje da transakcija bude što lakša.

Poštedite sebe nepotrebnog stresa, gubljenja vremena i energije koje donosi prodaja nekretnine i kontaktirajte nas!